УПРАВЛІНСЬКА КОМПЕТЕНТІСТЬ ЯК СКЛАДОВА У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ТАКТИЧНОГО РІВНЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-93-104

Ключові слова:

компетентність, управлінська компетентність, фахівець, майбутній офіцер тактичного рівня, структура, компонент

Анотація

Виокремлено й науково обґрунтовано складники (компоненти) професійної компетентності майбутніх офіцерів тактичного рівня у процесі фахової підготовки, а саме: методологічний, нормативно-правовий, управлінський (менеджерський), проєктувальний, науково-дослідний, дидактичний, комунікативний. На основі аналітичного підходу проаналізовано висвітлені у науково-педагогічних працях компоненти структури управлінської компетентності офіцерів тактичного рівня у процесі фахової підготовки. У ході дослідження виокремлено такі компоненти структури управлінської компетентності та її показники у майбутніх офіцерів тактичного рівня, а саме: мотиваційний – усвідомлення власних пріоритетів, схильність до певного стилю керування, вміння чітко прогнозувати цілі та завдання управлінської діяльності; когнітивний – наявність комплексу теоретичних педагогічних знань, здатність ухвалювати виважені й обґрунтовані управлінські рішення, підготовленість до застосування інформації у вигляді технологій управлінської діяльності; діяльнісний – уміння планувати й організовувати освітній процес у ЗВО (керувати своїм часом і часом студентів), застосовувати інноваційні освітні технології в управлінській діяльності, а також вирішувати конфлікти; здатність працювати в команді; особистісний – самоаналіз, адекватна оцінка та рефлексія власної діяльності, поведінки інших, їх корекція; здатність до постійного професійного вдосконалення; оволодіння сукупністю особистих і професійних якостей характеру, що проявляються в індивідуальному стилі управління. 

Посилання

Ажиппо О., Корольова М. Технологія формування управлінської компетентності майбутніх менеджерів фізичної культури. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2020. № 5(79). С. 5–11. doi:10.15391/snsv.2020-5.001

Волотовська Т. П., Тимошко Г. М. Еклектичний характер розвитку управлінської компетентності у сфері освіти. Scientific practice: modern and classical research methods. 2021. Vol. 2. Р. 130–136.

Глушко О. Компетентнісний підхід в освіті: європейський досвід. Науково-педагогічні студії. 2021. С. 8–21. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-8-21.

Закон України «Про освіту» (№2145-VIII), прийнятий Верховною Радою України 05.09.2017.

Калiнська О., Сушенцев О., Iвасик I. Сутнiсть i структура основних понять управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип 33. Т. 1. С. 360–367.

Керекеша-Попова О. В. Формування управлінської компетентності майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійно-педагогічної підготовки: дис. … канд. пед. наук: сп. 13.00.04 / Бердянський держ. пед. ун-т. Бердянськ, 2020. 317 с.

Криштанович М., Криштанович С. Особливості формування професійно-педагогічної компетентності викладача закладу вищої освіти у провідних країнах Європи. Освітні обрії. 2020. № 1(50). С. 18–21.

Кушнірук С. А., Бондарчук І. М. Освітньо-професійне середовище як інтегрований засіб накопичення та втілення інноваційного потенціалу викладачів і студентів фахового коледжу в університеті. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2023. Сер. № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 91. С.145–150.

Кушнірук С., Лещенко Н. Формування управлінської компетентності майбутнього викладача ЗВО з використанням інноваційних освітніх технологій. Освітньо-науковий простір : науковий журнал. Вип. 4 (1 – 2023) / Український державний університет імені Михайла Драгоманова [гол. ред. д-р пед. наук, проф. Матвієнко О. В.]. Київ : Видавництво Ліра-К, 2023. С. 92–100.

Кушнірук С., Кушнірук І. Педагогічна фасилітація як необхідна складова ефективності впровадження технологій групової діяльності. Сучасна освіта: стра-тегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 269–278.

Сідіропуло К. М. Формування управлінської компетентності педагогів у закладах освіти з використанням технологій управління. Стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. Переяслав (Київ.обл.): Домбровська Я.М., 2021.С. 221–227.

Сусліков Л. М., Студеняк І. П. Управління науковими проєктами: електронний навчальний посібник. Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2020. 409 c. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28778.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-17