КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ НАСКРІЗНИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-3-76-84Ключові слова:
критерії, показники, рівні сформованості, молодші школярі, наскрізні уміння, позашкільні навчальні закладиАнотація
У статті досліджено критерії, показники та рівні сформованості наскрізних умінь молодших школярів у закладах позашкільної освіти. Результати дослідження підкреслюють важливість систематичного вимірювання рівня сформованості умінь молодших учнів та надають рекомендації щодо оптимальних підходів до їх оцінювання та розвитку. Робота спрямована на покращення якості освіти та підвищення ефективності позашкільних закладів у формуванні ключових компетентностей учнів молодшого шкільного віку, що є важливим аспектом сучасної освітньої політики. Аналіз зазначених питань відкриває перспективи для подальших досліджень та розробки нових методик та програм, спрямованих на інтегрований розвиток учнів у позашкільному середовищі. Важливо підкреслити, що освіта має відповідати вимогам сучасного суспільства, забезпечуючи учням не лише знання, але й розвиток критичного мислення, комунікативних та творчих здібностей. Такий комплексний підхід до оцінки та розвитку умінь молодших школярів є важливим етапом в підготовці їх до успішної конкурентоспроможності в сучасному світі. Подальше вдосконалення цього підходу може стати ключем до підвищення якості освіти та готовності молодого покоління до викликів сьогодення та майбутнього. Автор звертає увагу на потребу розвитку індивідуальних здібностей кожного учня через інноваційні методи та програми, що враховують унікальність і сприяють виходу за межі стандартних навчальних шаблонів. Такий підхід дозволить забезпечити повноцінний розвиток кожної особистості і підготувати молоде покоління до викликів та можливостей сучасного світу. Забезпечення доступності освіти для всіх верств суспільства, включаючи соціально вразливі групи, та розробку програм та ініціатив, спрямованих на зменшення нерівності в освітньому процесі. Тільки за умови рівних можливостей у навчанні можна досягти повного розвитку потенціалу кожної дитини та забезпечити стале зростання суспільства.
Посилання
Анєнкова І. П. Критерії і показники якості освіти у ВНЗ. Вісник Одеського національного університету. 2011. № 8, С. 1–4.
Бабанський Ю. К. Оптимізація навчально-виховного процесу. Київ, Україна: Видавництво "Київ", 2000.
Бех І. Д. Виховання особистості: Сходження до духовності. Київ, Україна: Либідь, 2006
Буркова Л. В. Класифікація педагогічних інновацій як елемент механізму управління інноваційним процесом в освіті. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: збірник наукових праць. Київ, Україна: Видавництво "Київ", 2000. С. 231–238.
Бусел В. Т. (ред.). Великий тлумачний словник сучасної української мови: 250 000 слів. Київ, Україна: Ірпінь: Перун. 2009.
Кабінет Міністрів України. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою № 87 від 21 лютого 2018 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text.
Міністерство освіти і науки України. (2016). Концепція Нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
Колос К. Р. Факторно-критеріальна модель оцінювання ефективності комп'ютерно-орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. Іnformatіon Technologіes іn Educatіon, 2015. № 22, С. 80–92.