ІНТЕГРАЦІЯ ІНСТРУМЕНТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ВІДЕОІГОР BITSY В ПРАКТИКИ ВИКЛАДАННЯ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-3-333-344Ключові слова:
відеоігри у навчанні, цифрові комунікаційні інструменти, Bitsy, ігровий дизайн, створення відеоігорАнотація
Відеоігри сьогодні є комплексним інструментом, що має багато застосувань – від створення моделей різноманітних процесів до використання в пропаганді. Вимоги сучасного освітнього процесу вимагають використання новітніх цифрових інструментів для засвоєння власними студентами. Робота зі створення відеоігор, особливо на кафедрі, в якій здобувачі навчаються гуманітарним спеціальностям і не мають відповідних навичок для розробки ігор, може бути справжнім викликом. Студенти кафедри інформаційних комунікацій Київського столичного університету імені Бориса Грінченка залучилися до створення ігор у межах дисциплін «Цифрові комунікаційні інструменти», «Ігровий дизайн» з використанням інструментів, які не вимагають навичок програмування. Проаналізовано відповідність викладанню створення відеоігор до загальних та фахових компетентностей та результатів навчання в межах спеціальності «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», на базі якої більшість з зазначених занять проводилася. Визначено перспективи дисципліни «Акторська майстерність» для створення контенту для відеоігор через створення озвучування. Окреслено перспективи розширення дисциплін, на яких доречно використання практик створення відеоігор, на прикладі «Сценарної майстерності» та «Акторської майстерності». Було окреслено зручність використання інструменту для створення відеоігор Bitsy для студентів, які не мають навичок програмування. Порівняно з існуючими роботами, які стосувалися створення відеоігор, було виявлено низку недоліків, які ускладнюють роботу з Bitsy у межах деяких розглянутих дисциплін. Серед цих проблем – відсутність можливості додавати озвучування для «Акторської майстерності» та нетипова для кіно та телебачення специфіка просунення сюжету через покроковий рух гравця в контексті «Сценарної майстерності».
Посилання
Горбань О. Освітній потенціал відеоігор: світоглядно-методологічні засади. Освітологічний дискурс. 2019. № 3-4. С. 19–34. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/28035/1/O_Horban_OPVSMZ_OD_2019_3-4(26-27).pdf.
Кравець Н. Ігрові технології навчання як одна з інноваційних форм навчально-виховного процесу ВНЗ. Матеріали XLVI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, м. Вінниця, 22–24 верес. 2017 р. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2017/paper/view/2013.
Лугова Т. Наратив та сторітелінг в знанієвій структурі навчально-ділової відео гри як чинники синергії інформаційних технологій та духовно-орієнтованої педагогіки. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2020. № 8. С. 42–59. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.6 (дата звернення: 26.09.2024).
Стандарт вищої освіти за спеціальністю 021 "Аудіовізуальне мистецтво та виробництво" для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Чинний від 2019-06-26. Вид. офіц. Київ, 2019. 14 с. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/021-Audioviz.myst-vyrobnbakalavr.28.07.pdf (дата звернення: 27.09.2024).
Ткаченко О. Гейміфікація освіти: формальний і неформальний простір. Актуальні питання гуманітарних наук. 2015. № 11. С. 303–309.
Токарєва А. В. Використання комп’ютерних відеоігор у сучасному навчальному процесі. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2016. № 12. С. 374–378. URL: https://doi.org/10.32342/2522-4115-2016-0-12-374-378 (дата звернення: 31.10.2024).
Designing games as playable concepts: five design values for tiny embedded educational games / A. Kultima та ін. Proceedings of digra 2020 conference: play everywhere, м. Тампере. 2020. URL: https://dl.digra.org/index.php/dl/article/view/1261/1261.
Game jams in general formal education / R. Aurava та ін. International journal of child-computer interaction. 2021. № 28. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2021.100274.
Radák J., Pálfi S. Eastern European courage through game art. The first two years of the game art programme at University of theatre and film arts, Budapest (2019–2021). gameinvironments. No. 15. P. 329–351. URL: https://journals.suub.uni-bremen.de/index.php/gamevironments/article/view/155/139 (дата звернення: 04.09.2024).