SPECIFICS OF THE SUBJECT-SUBJECT COMPONENT IN THE SYSTEM OF FORMING THE CULTURE OF ACADEMIC INTEGRITY AMONG FUTURE DOCTORS OF PHILOSOPHY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-198-207

Keywords:

culture of academic integrity, Doctor of Philosophy, scientific supervisor, academic staff, pedagogical system, subject-subject component.

Abstract

The article presents the convergence of all subjects in the system of forming PhD’s culture of academic integrity. The future PhD is defined by research excellence, interdisciplinary exploration, international exposure, pedagogical involvement, ongoing professional growth, social commitment, and analytical thinking. Engaging in teaching, international experiences, and continuous self-improvement is pivotal. The ethical and virtuous subject-subject relationship between a future PhD and a research supervisor include mutual respect, integrity and honesty, mutual understanding of expectations, openness to thoughts and ideas, assistance and support, and interaction at meetings and sessions. The faculty of the graduating department plays a crucial role in shaping the academic integrity culture for future PhDs. Academic staff ensure their qualifications, engagement in research, and adherence to licensing conditions. Qualified staff with practical, research, managerial, and innovation experience may also contribute to the educational process. The ethical and virtuous subject-subject interaction between the future PhD and department faculty include mutual respect and openness, integrity and faith, academic support, participation in academic communities, commitment to deadlines, interaction in seminars and courses, and support for professional growth. The administrative-regulatory structure is responsible for coordinating administrative and regulatory functions. The interaction between the university rectorate and future PhDs includes the ethical subjectsubject relationship between a PhD student and the administrative-regulatory apparatus involves principles such as mutual respect and open communication, integrity and honesty, academic support, clear understanding of roles and expectations, timely and efficient processes, professional development support, ethical issue resolution, and feedback mechanisms.

References

Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Чернобровкін В. М. Принципи організації науково-дослідницької діяльності студентів у світлі Болонських ініціатив. Освіта Донбасу. 2005. № 3. С. 73–77.

Лисак Л. К., Григор’єва В. А. Роль наукового керівника в підвищені якості написання наукових робіт. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 1 (82). 2018. С. 130–140

Вимоги до наукових керівників і консультантів здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. URL: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/06/

Vymohy-do-naukovykh-kerivnykiv.pdf

Вимоги до наукових керівників і консультантів здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук. Вінницький національний аграрний університет. URL: https://vsau.org/assets/images/content/aspirant/pro-naukovogo-kerivnika.pdf

Вимоги до наукових керівників (консультантів) здобувачів вищої освіти ступеня кандидата наук (доктора філософії) та доктора наук Національного транспортного університету. URL: http://www.ntu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/12/vymohy-dokerivnykiv.

pdf

Проєкт освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії «Право». Дніпропетроський державний університет внутрішніх справ. URL: https://dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/Structure/science/doctorate/2021/pon1.pdf sited 17.04.2023

Положення про ректорат Державного університету економіки і технологій. URL: https://www.duet.edu.ua/uploads/normbase/269/pol_rectorat.pdf

Положення про ректорат Національного університету «Києво-могилянська академія». URL: https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumentynaukma/doc_view/2301-polozhennia-pro-rektorat-naukma

Downloads

Published

2024-06-06