ОСВІТНІ ВИКЛИКИ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-208-218

Ключові слова:

освітні виклики, дистанційне навчання, фахова підготовка хореографа, освітній процес, тимчасово переміщений ЗВО.

Анотація

У статті актуалізується проблематика підготовки майбутніх хореографів в умовах воєнного стану в Україні. Підкреслюється значущість дистанційного навчання, як одного з важливих інструментів організації освітнього процесу в непередбачених умовах навчання. Авторами наведені приклади досліджень, в яких розкриваються особливості дистанційного навчання студентів-хореографів і окреслюється дискутивність даного питання з позиції надання якості освітніх послуг. Мета статті полягає у визначенні основних викликів фахової підготовки бакалавра хореографії в умовах воєнного стану в Україні та визначенні шляхів їх подолання на прикладі діяльності тимчасово переміщеного Бердянського державного педагогічного університету. Основними освітніми викликами автори вважають: якісну організацію освітнього процесу для всіх учасників незалежно від їх місця перебування; психологічне виснаження та професійне вигорання викладачів, втрату мотивації здобувачів освіти до навчання; збереження контингенту здобувачів освіти; заходи Міністерства освіти і науки України щодо реорганізації системи освіти з метою наближення до сучасних європейських стандартів в умовах війни; щорічні умовно відкладені акредитації; збільшення ваги національно-патріотичного виховання в освітньому процесі; здійснення практичної підготовки без наявності відповідних умов (танцювальні аудиторії, сценічні майданчики тощо). У роботі визначені шляхи подолання окреслених викликів задля надання якісних освітніх послуг здобувачам хореографічних спеціальностей в університеті «без стін»: робота в команді; підвищення задоволеності здобувачів освіти якістю освітніх послуг; досконалість у викладанні через створення можливостей безперервного навчання та самовдосконалення викладачів; визнання та заохочення якісної роботи викладачів; підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу; створення простору для обміну кращими практиками викладання з метою сприяння колегіальному навчанню та співпраці; удосконалення ОПП із проєкцією на повоєнний час; співпраця викладачів та студентів для вирішення актуальних освітніх завдань; розширення рамок академічної мобільності.

Посилання

Єфімова О., Барабаш О., Подкопай Є., Сидоренко В. Проблеми вивчення хореографічних дисциплін в умовах дистанційного навчання. Витоки педагогічної майстерності : збірник наукових праць. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2023. Вип. 32. С. 124–127.

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні, затверджена постановою МОН від 20 грудня 2000 р. URL: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html (дата звернення 25.03.2024).

Мартинів О., Мартинів Л. Новітні тенденції у вивченні хореографічних дисциплін. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 57. Том 2. С. 103–108.

Мерлянова О. Роль дистанційного навчання в системі підготовки хореографів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань : Візаві, 2021. Вип. 1. С. 183–188.

Офіційний сайт кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ. Хореографія. UR:: http://surl.li/hbjyc (дата звернення 14.03.2024).

Тараненко Ю. П. Особливості застосування технологій дистанційного навчання у фаховій підготовці здобувачів вищої освіти спеціальності «Хореографія». Організаційно-практичні засади розвитку цифрового освітнього простору закладу освіти : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Київ, 5–6 травня 2020 р.). Київ : ДЗВО «Ун-т менеджменту освіти», 2020. С. 131–134.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06