ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ ЯК ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Олена ФЕДЮНІНА Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0009-0000-7975-0733

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-3-26-35

Ключові слова:

європейські цінності, професійна етика, майбутні вчителі, педагогічна освіта, демократичні принципи

Анотація

У статті досліджується роль європейських цінностей як підґрунтя професійної етики майбутніх учителів української мови. Зосереджено увагу на важливості інтеграції базових цінностей Європейського Союзу – поваги до людської гідності, свободи, демократії, рівності, верховенства права та прав людини – у процес підготовки педагогів. Окреслюється, що впровадження цих цінностей сприяє розвитку моральних принципів, відповідальності, толерантності та соціальної свідомості майбутніх учителів. Професійна етика сучасного педагога ґрунтується на принципах відкритості до культурного різноманіття, інклюзивності та формування демократичного освітнього середовища. Важливою складовою євроінтеграційних процесів в Україні є виховання педагогів, які здатні не лише передавати знання, а й формувати в учнів ціннісні орієнтири, необхідні для гармонійної участі в суспільному житті. У статті обґрунтовується, що використання європейських цінностей у професійній діяльності педагогів створює сприятливі умови для виховання молоді на засадах демократії та громадянської відповідальності. Також визначаються ключові аспекти професійної етики, які допомагають у розвитку педагогів як моральних лідерів, що здатні ефективно відповідати на виклики сучасної освіти. Інтеграція європейських цінностей у підготовку майбутніх учителів розглядається як невід’ємна частина реформування освітньої системи України в умовах євроінтеграції.

Посилання

Єрмаков І. Г. Життєва компетентність особистості: від теорії до практики (наук.–метод. посіб.). З.: Центріон, 2005. 640 с.

Єршова Л. М. Мовний патріотизм у змісті українського виховного ідеалу. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, (69), 2013. С. 79–83.

Захарова Н. Європейський вимір курсу історії нового часу в навчальних програмах для середньої школи в Україні. Історія та правознавство, (34–36 (62–64)), 200р. С. 38–42.

Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів історії у Західній Європі: спільність і розбіжності (Монографія). К.: Вища школа. 1997.

Селігей П. О. Мовна свідомість: структура, типологія, виховання. НАН України, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія». 2012.

Кульчицький В. Й. (2011). Проблема рідномовної компетенції в структурі духовно-практичної діяльності особистості. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, (59), 2011. С. 68–71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30