ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ ВИКЛИКІВ: МОДЕЛЬ «МАРШРУТИЗАТОР» ЯК ІНСТРУМЕНТ ЕФЕКТИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-3-300-311

Ключові слова:

діти дошкільного віку, навчання, змішана форма, виклики, модель «маршрутизатор», навчально-методичний посібник, проєкт

Анотація

У статті досліджено актуальність впровадження змішаного навчання у дошкільній освіті України в умовах кризи. Розглянуто проєкт Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «Покращення доступу до послуг дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій та раннього відновлення в Україні»,що реалізує ВГО Асоціація працівників дошкільної освіти за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, спрямований на залучення дітей дошкільного віку до освіти. Основна увага зосереджена на навчально-методичному посібнику «Організація освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку у змішаному форматі: Маршрутизатор», який пропонує модель організації освітнього процесу з максимально ефективним використанням часу, призначеного для освітніх зустрічей з обмеженим графіком відвідування закладу дошкільної освіти. Обґрунтовано термін навчально-методичного забезпечення «маршрутизатор», який в освітньому контексті розуміється як навігатор з алгоритмами освітнього процесу, що допомагає орієнтуватися в плануванні, виборі форм та методів роботи з дітьми старшого дошкільного віку. Розглянуто концептуальні засади, на яких ґрунтується Маршрутизатор. Схарактеризовано особливості структури посібника: щомісячна тематика зустрічей, планування ранкового кола, тематичний зміст, компетентності, які формуються, а також форми активностей – квести, проєкти, подорожі, дослідження, розваги, свята тощо. Описуються переваги посібника, серед яких інтерактивність, гнучкість та можливість реалізації в змішаному форматі. Результати дослідження підкреслюють значення розробленого посібника як інструмента підтримки дошкільного навчання в умовах викликів. Зроблено висновок, що організація освітніх зустрічей за моделлю Маршрутизатора є альтернативним рішенням в забезпеченні доступу до якісної дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій, сприяє всебічному розвитку дітей, формуванню важливих компетентностей та навичок, необхідних в умовах нестабільності, підвищує стійкість освітнього процесу до зовнішніх викликів.

Посилання

Косенчук О. Г., Тарнавська Н. П. Дбаємо про емоції – мову серця: парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку. Київ: ЮНІСЕФ, ВГО «АПДО», 2024. 48 с.

Косенчук О. Г., Тарнавська Н. П. Підтримуємо та зберігаємо психічне здоров'я дітей. Київ : ЮНІСЕФ, ВГО «АПДО», 2024. 50 с.

Порадник для вихователів щодо забезпечення безперервності освітнього процесу у змішаному форматі зі старшими дошкільниками / О.Байєр, Н.Гавриш, Т.Піроженко, О.Рогозянський, О.Хартман. Київ: ЮНІСЕФ, ВГО «АПДО», 2023. 87 с.

Путівник по забезпеченню безперервності освітнього процесу у змішаному форматі зі старшими дошкільниками /О.Байєр, Н.Гавриш, Т.Піроженко, О.Рогозянський, О.Хартман. Київ: ЮНІСЕФ, ВГО «АПДО», 2023. 40 с.

Соловйова Л. Вчимо дитину діяти довільно. Київ: ЮНІСЕФ, ВГО «АПДО», 2023. 37 с.

Шульга Л. М. Маршрутизатор: новий формат навчально-методичного забезпечення в умовах викликів. Науково-методичні засади інформаційно-аналітичного супроводу цифрової трансформації суспільства: реалії й майбутнє освіти, педагогіки і психології: зб. матеріалів круглого столу відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського /ред. кол.: М. Л. Ростока. Вінниця: Твори, 2024. С. 66–70.

Kosenchuk O., Tarnavska N. Mental Health in Education for Crisis-affected Preschool Children: Multilevel Monitoring. Mental Health: Global Challenges Journal, 2024. № 7(1), 95–117.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30